Jak zapojit rodinu do vašeho zdravého jídelníčku

Pro každou matku, která se snaží zhubnout, není lehké vyvážit zdravou stravu a zároveň vyhovět různorodým chutím rodiny. Vnitřní rozpor o osobní cíle v oblasti hubnutí a o to, aby si každý na talíři pochutnal podle svého gusta zná většina z nás. 

How to include your family in your healthy meal plan 

Abychom vám pomohli dosáhnout vašich cílů v oblasti hubnutí a a zároveň potěšit vaši rodinu chutnými a nutričně výživnými pokrmy, připravili jsme pro vás seznam užitečných tipů, díky kterým bude plánování a příprava zdravých jídel hračka!

Možný důvod, proč se vám nedaří jíst zdravě

Dodržovat zdravý jídelníček, když se snažíte zhubnout, je samo o sobě dost obtížné, ale když k tomu ještě musíme nakrmit rodnu, zohlednit rozpočet domácnosti na potraviny a myslet taky na to, ať potravinami neplýtváme... Je to opravdu náročný úkol. 

Pro zaneprázdněné maminky je těžké odolat pohodlí rychlé donášky nebo hotových jídel. Navíc můžete mít tendenci nechat o jídle rozhodovat své děti, zejména pokud jsou vybíravé. 

Pravděpodobně jste to zažili: vaše dítě prochází obdobím, kdy nechce jít nic jiného než kuřecí nugetky a je mnohem jednodušší si je dát s ním, než si připravit jídlo zvlášť.

Rodičovství přináší spoustu radosti, ale všichni víme, že najít si čas pro sebe může být těžký boj. Během těch vzácných chvil klidu se může stát, že sáhnete po rychlé, ale nepříliš zdravé svačině nebo si uspořádáte v noci hostinu poté, co uložíte děti ke spánku.

Je naprosto pochopitelné, že tyto návyky, které se zrodily z vašeho superhrdinského multitaskingu, mohou hrát roli ve vaší hmotnosti. A bohužel nejen to! 

Tady je důvod, proč se maminkám hůře hubne

Nabitý program a nedostatek času jsou spojeny s dvěma velkými překážkami, kterým můžete při snaze zhubnout čelit. První z nich je stres: když jste ve stresu, což rodiče často bývají, vaše tělo uvolňuje kortizol. To je hormon, který nejen zvyšuje chuťk jídlu, ale je také zodpovědný za ukládání tuku v oblasti břicha. Studie také ukazují, že zvýšený stres může bránit spalování kalorií!

Dalším problémem, který pro většinu maminek není ničím neznámým, je nedostatek spánku. Nedopřát tělu v noci dostatek odpočinku může způsobit chaos v hormonech, které tělu říkají, kdy máte hlad a kdy jste sytí. Nemít kontrolu nad svou chutí k jídlu může být velkým problémem, zejména když se snažíte zhubnout. 

Kalorie z nezdravých jídel se rychle sčítají a když je zkombinujete s dalšími faktory, může být hubnutí neuvěřitelně obtížné. Plánování jídel vám pomůže zbavit se starostí o to, co příště pro rodinu navaříte a vy se tak můžete soustředit na jiné věci! Navíc budete mít klid, protože budete vědět, že děláte něco prospěšného i pro sebe.

Devět tipů pro zdravé rodinné vaření vhodné i při hubnutí

Tady je 9 praktických tipů, které vám pomohou přimět rodinu ke zdravému stravování a udržet ho navzdory nabitému programu!

1. Síla přípravy jídla  

Když si jídlo nebo ingredience připravíte předem, jednodušeji se vyhnete nezdravým a rychlým jídlům, když jste ve spěchu. Zkuste si sestavit týdenní jídelní plán, který bude obsahovat vyvážené pokrmy a zdravé svačiny. To  vám také pomůže sestavit nákupní seznam a vyhnete se příliš častým návštěvám obchodu. Tato metoda je také úsporná a jako bonus snižuje množství odpadu. 

2. Sestavení vyváženého talíře

Při plánování jídla myslete na pestrý talíř bohatý na zeleninu, ovoce, bílkoviny a mléčné výrobky, aby vaše rodina dostala všechny potřebné živiny. Pokud máte problém přimět děti jíst zeleninu, vyberte takovou, o které víte, že ji mají rády, nebo ji spojte s dipem, který jim chutná. Když všechno ostatní selže, můžete zeleninu „schovat“ do jiných pokrmů, které mají rady – spolehlivou metodou je rozmixovat ji a přidat do těstovin se sýrem nebo krémových polévek.

3. Chytré alternativy

Jednoduché alternativy mohou mít velký dopad a pomohou vám snížit množství sacharidů, cukrů, soli a tuku. Místo běžných brambor si udělejte kaši ze sladkých brambor, místo běžných rostlinných olejů používejte avokádový olej, přejděte na celozrnné pečivo a těstoviny a v případě mléčných výrobků volte nízkotučné varianty. Stále budete moci připravovat oblíbená jídla své rodiny, jen ve zdravější verzi. Často si toho ani nevšimnou!

4. Vyzkoušejte „batch cooking“ 

„Batch cooking“, neboli vaření ve větším množství, může být záchranou během obzvláště náročných týdnů a může pomoci zmírnit stres z nutnosti vymýšlet a připravovat zdravá jídla na každý den v týdnu. Mnoho jídel chutná lépe, když je připravené ve větším množství (například ragú nebo dušené maso) a většinu potravin lze bezpečně skladovat v lednici po dobu 3-4 dnů a v mrazáku až 3 měsíce!

5. Chuť je důležita 

Zdravá strava je často neprávem považována za nudnou. Jídlo však můžete vždy doma ozvláštnit, například jogurtovými dipy, nebo přidat čerstvé bylinky a koření, jako je máta, bazalka, oregano, skořice... To nejen zvýrazní chuť, ale často jídlu dodá i další výživové benefity. Věděli jste například, že kmín není jen perfektní způsob, jak dodat chuť dušenému masu nebo chilli? Je také velmi bohatým zdrojem železa a podporuje zdravé trávení! A rozmarýn, který se skvěle hodí k pečeným bramborám, je plný antioxidantů a pomáhá chránit váš imunitní systém! 

6. Zdravé svačiny  

Vhodně umístěná mísa s ovocem v kuchyni nebo spíž zásobená výživnými svačinami mohou mít velký vliv. Připravte dětem ovocné talíře jako svačinu mezi jídly, na kterých bude nakrájené snadno uchopitelné ovoce – a když už budete v tom, dejte si i vy! Omezte množství sladkých nápojů a sladkostí, které máte po ruce a nahraďte je zdravějšími variantami. Nemusíte cukr ze své domácnosti zcela vymýtit, ale rozhodně by neměl být výchozí volbou.

7. Funguje to díky týmové spolupráci 

Spolupracujte s partnerem nebo dětmi, zejména pokud už jsou trochu starší. Rozdávejte úkoly, od vaření až po jiné domácí práce, abyste se zbavili části tlaku. Možná si myslíte, že v kuchyni zvládáte věci rychleji sami, ale z dlouhodobého hlediska tím sobě ani své rodině neprospíváte. Zapojení dětí do kulinářského procesu může být výchovné i zábavné – a pokud se zapojí, budou pravděpodobně více motivovány jíst jídlo, které jste společně připravili. 

8. Rovnováha nade vše 

Těžko přesvědčíte rodinu, aby dodržovala zdravý jídelníček bez občasného mlsání. Proto rodinný večer s pizzou ještě nerušte! Příliš přísné diety se dodržují mnohem hůř a občasná přestávka podpoří váš pokrok v dlouhodobém měřítku. Navíc život – a jídlo – si máme užívat a je důležité to naučit i naše děti. 

9. Minimalzujte dopad mlsání pomocí doplňků stravy 

I když jsou správné stravovací návyky a cvičení zásadními kroky k dosažení cílů v oblasti hubnutí, existuje ještě něco, co vám může pomoci udržet se na správné cestě, i když si dopřejete své oblíbené jídlo plné sacharidů – nebo když se blíží rodinný večer s pizzou: CarbBlock XXL!

CarbBlock XXL – vychutnejte si své oblíbené jídlo bez pocitu viny! 

Život je příliš krátký na to, abychom si vyčítali, že jsme jednou za čas nám i našim chuťovým pohárkům dopřáli nějakou dobrotu! CarbBlock XXL je zde, aby vám pomohl minimalizovat dopad vašich oblíbených nezdravých jídel na vaše snahy zhubnout.

Obsahuje dvě vědecky podložené složky blokující sacharidy: hnědou mořskou řasu a extrakt z hroznových jadérek. Společně blokují polovinu sacharidů a tuků v jídle, takže si můžete vychutnat stejné porce s výrazně menším množstvím kalorií. Budete si moci vytvarovat pas, boky a stehna a udržet si vysokou hladinu energie i přes snížení množství kalorií. 

Pořiďte si CarbBlock XXL ještě dnes a získejte speciální limitovanou slevu!

Produkty pro vás